Wooolaaaa!!!!
😉
Sóc na Marta,
estudiant del Màster de Formació al Professorat a la UIB.
Quan a la
meva formació, estic graduada en Treball Social per la Universitat Complutense
de Madrid. També tinc estudis com a Tècnica Superior en Animació Sociocultural.
He realitzat el curs de Teleformació per Docents i el curs de Formador de
Formadors. Pertanyo a l'especialitat de tecnologia de servei.
La meva experiència professional com a Treballadora Social ha estat variada i amb col·lectius diferents.
En primer lloc, vaig treballar en dos projectes; la lluita contra la pobresa i la immigració. D'aquest darrer és on
em ve l'interès per la docència, ja que impartia cursos de formació en
habilitats socials per a la inserció sociolaboral. També, portava un espai de
cerca activa d'ocupació i creació d'eines amb aquesta finalitat. A més, feia de
mediadora entre l'empresa i l'usuari/ària, ja que eren persones vulnerables que
necessitaven un acompanyament durant tot el procés.
D'altra
banda, he treballat com a Treballadora Social en Serveis Socials Comunitaris
Bàsics, on en la gran majoria de casos feia servir el model sistèmic
d'intervenció (Es tenen en compte les característiques de tot el nucli familiar
per poder intervenir sobre un cas). Aquesta experiència em va dur a
coordinar-me moltes vegades amb educadors/es socials que intervenien amb casos
de menors, en l'etapa educativa i adolescent. En veure que tots tenien
relacionades les mancances tant psicològiques com socials, em va animar més a
introduir-me al món de la docència, per poder observar, transmetre noves formes
d'aprenentatge i aprendre alhora d'ells/es i així almenys pal·liar les dificultats que a conseqüències de factors externs a la persona acaben afectant al currículum educatiu.
Actualment,
treballo en una associació per a persones amb necessitats especials exercint la
meva professió. Una de les meves funcions és coordinar-me amb els recursos de
la zona per atendre les demandes de les famílies associades i dels menors. Tinc
la sort que faig molta coordinació amb els equips d'orientació dels col·legis i instituts de les illes d'Eivissa i Formentera, ja que els
usuaris/es són menors, en el més gran dels casos, escolaritzats a primària i
secundària. Penso que la figura del Treballador Social al paper
d'orientador/a i/o professor/a pot aportar molts coneixements i eines dins del sistema
educatiu.
Sobre
les meves aficions, m'encanta tot allò que té a veure amb l'art, però el que
més, pintar llenços d'una manera molt personalitzada. A més, una vegada
a l'any, necessito fer un viatge com a creixement personal.
No hay comentarios:
Publicar un comentario